Direktlänk till inlägg 15 juni 2013

Liten förklaring, beskrivning och lite annat om nästa novell

Av Hon som skriver - 15 juni 2013 09:22

Jag ska presentera några av personerna och lite om själva huset där de bor, och lite till. Det blir nog ett ganska långt inlägg. 


Jag börjar med Personerna. 

Jag behöver bara förklara en grej innan: åldern som står är den ålder som de hade när de dog, och de kommer alltid att vara så gamla. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hannah Hathaway 


Roll: Hannah är huvudpersonen i den här novellen, och jag kommer att skriva ur hennes perspektiv, alltså Jag-form. 


Utseende: Hon har långt mörkbrunt hår och har brungula ögon. Hon är kort och väldigt smal. Hon har ganska runt ansikte men de ryska dragen är ändå tydliga. 


Ålder: 19


Personlighet: Hon är ganska kaxig och har en ganska kall humor. Hon är ganska bitchig, men är ändå snäll på något konstigt vis. 


Familj: Hennes familj består av hennes pappa Vladimir, hennes mamma Nadja, och hennes storasyster Jelena. Eftersom hon är död kommer hon inte ihåg sin familj så bra, men det beskrivs tydligare sedan.


Nationalitet: Ryssland 


Brian Williamson


Roll: Han är en av Hannahs bästa vänner. 


Utseende: Han är lång och normalt smal. Har ganska mycket muskler, men inte så mycket att det ser löjligt ut. Han har mörkbrunt hår och skäggstubb. Ganska smalt ansikte, och är enligt Hannah, ganska attraktiv. 


Ålder: 21


Personlighet: När han var levande var han alkoholist och är därför ganska tjurig, när han inte är full. Det finns mycket alkohol av olika slag på Helvetets hus, så han är oftast packad. Då är han skämtsam och rolig. Det händer ofta att man hittar honom avsvimmad i korridoren. 


Familj: Brians familj är död, precis som han själv, men de var "snälla" så de hamnade i det andra huset. Den består av: Pappa Gordon, Mamma Elizabeth och lillebror Jonas. (Jonas lever och är 24 år gammal)


Nationalitet: Storbritannien

 

Jonathon Schmidt 


Roll: Han är en ganska konstig person, lite nördig. Han delar rum med Brian. 


Utseende: Ganska blek, lång och mager, lite för mager. Han har rödblont hår och stora glasögon som får hans ögon att se fyra gånger större ut. Han är ganska snygg om  han tar av sig dem, men det gör han nästan aldrig. Hans ögon är mörkbruna, nästan svarta. 


Ålder: 31


Personlighet: Ganska konstig och pratar som om han befinner sig i en saga för barn. Han läser mycket böcker och är rädd för vampyrer. 


Familj: Ingen vet något om dem, men alla vet att han hade en mamma och en pappa. 


Nationalitet: Tyskland


Seth Jackson


Roll: Elak gammal gubbe som sitter nere i sällskapsrummet som går alla på nerverna genom att kommentera allt de säger med spydiga kommentarer. 


Utseende: Hoptryckt och kortare än Hannah, för att han alltid går med ryggen böjd. Han är rynkig och ful, och alltid smutsig. Han luktar som en soptipp. Personalen försöker varje dag tvinga honom att bada, men han vägrar. Han är skallig och har rödsprängda ögon, men som egentligen är blågrå. 


Ålder: 97


Personlighet: Elak, spydig och tjurig. Hatar allt och alla. Jag tror det räcker som beskrivning. 


Familj: Okänd, men man vet att han hade en fru som hamnade i det "snälla" huset.


Nationalitet: U.S.A 


Erika Johansson 


Roll: Hannahs rumskompis. 


Utseende: Jätteblek hy, rött hår och blåa ögon. Har ganska kraftig benstomme, men är inte tjock. Är verken lång eller kort. 


Ålder: 20


Personlighet: En jäkla bitch, men är ändå ganska omtyckt. 


Familj: Mamma Marie, pappa Tage och sju systrar som heter: Julia, Lilly, Freja, Isabella, Nora, Anna och Vilma, två bröder som heter Hans och Peter. Hon är yngst. Alla i hennes familj har rött hår utom Peter, som är blond. Alla har blåa ögon. Alla utom Erika lever. 


Nationalitet: Sverige 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det var alla viktiga just nu. Som ni ser är alla från olika land, och det är meningen att det ska finnas folk från flera länder. Jag var bara tvungen att lägga in Erika från Sverige, och jag tycker att det är ganska kul att hon har nio syskon. x) 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Domum Mortis (Helvetets Hus)


På helvetets hus bor alla som är (var) elaka (under sin levnadstid) och bor nu där för att de ska bli snälla. De har 100 år på sig att skärpa till sig, och om de inte lyckas kommer de till det som de levande tror är helvetet. Alltså ett brinnande hål där man seglar om kring som ett jäkla spöke, och där "Djävulen" bor (han heter faktiskt Calle, och är jäkligt snäll egentligen). 

Om man då lyckas bli "snäll" hamnar man på "De Evigt Gröna Ängarna" (de är alltid gröna) där man får leva (vara död) för evigt, ända tills man en dag somnar och försvinner för alltid. Alla kan ju liksom inte vara där för alltid? Det skulle ju bli helt fullt? 

Men det är inte bara elaka som bor på Helvetets Hus, utan alla som var: Tjuvar, mördare, självmördare, självplågare, misshandlare, våldtäktsmän, bitchar, alkoholister, psykon, självmordsbombare, lönnmördare, knarkare, strippor, horor, o.s.v (du borde vara försiktig, för det är många saker man inte får göra). Alla de här får plats i en ända stor herrgård som står fler tusentals ljusår ifrån Jorden på en avlägsen planet i ett avlägset universum. 

Nu kanske du tänker: Hur får alla plats? 

Och det kan ingen svara på. Flera tusentals människor dör ju varje år så det borde ju vara helt fullt i det här huset. De flesta tror att det finns flera hus, på andra planeter, och det kan stämma, men som sagt, ingen vet. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fortuna Domum (Himlens Hus)


Enligt människorna finns det ju en "Himmel" och ett "Helvete". Och därför kallas "Fortuna Domum" för himlens hus. Alla som bor där är "snälla" och "älskade" eller "perfekta människor". Men egentligen bor de bara där för att de inte var tillräckligt misslyckade för att hamna på Helvetets Hus. 

De flesta där är även bortskämda snorungar, som hade rika föräldrar. Det är egentligen ganska konstigt att de hamnade där. Det är som om Helvetets hus är en vanlig skola och Himlens hus är en äcklig privatskola eller något, om ni förstår vad jag menar. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Så, nu har jag förklarat en del saker. Hoppas att det verkar intressant!


Jag behöver även hjälp med en grej! Jag är URDÅLIG på att komma på karaktärer. Kan inte ni skapa en egen person i en kommentar där ni lägger in ett namn, ålder, dödsorsak, utseende, personlighet, nationalitet och familj? Jag behöver hjälp! Snälla, jag ber er! Jag har jättesvårt med karaktärer! 


Kram från mig och HJÄLP! 

 
 
Saga

Saga

15 juni 2013 13:21

namn: Holly Black
ålder: 17
dödsorsak:Mördad
utseende: Illrött hår, sneda gröna ögon, fräknar.
personligher: Godhjärtad, vänlig, hemlighetsfull
nationalitet: England
familj? Ingen i livet, bor hos en fosterfamilj.

http://rampljus.bloggplatsen.se

Hon som skriver

15 juni 2013 13:24

Tack så jättemycket! Hon får hamna på "Fortuna Domum"!

 
Ingen bild

Molly

15 juni 2013 15:17

"Hej, det är "Molly" från "omgbiebz", om du minns? ^^
Jag har lite frågor angående den här förklaringen/beskrivningen.
Hur kommer det sig att en rysk karaktär heter "Hannah Hathaway"? Det är inget ryskt namn alls, snarare engelskt. Och vad menar du med "ryska drag"?
Och varför kommer "strippor och horor" till "Helvetets hus"? Prostituerade säljer sällan sin kropp av egen vilja, och strippor är inte nödvändigtvis elaka bara för att de tjänar pengar genom att visa sin kropp för andra. Vad händer om de gör det för att tjäna pengar för sina barn, är de fortfarande onda? :P
Och varför finns det rika och elaka barn i "Himlens Hus"? Kan man köpa sig tillstånd att bo där? Varför har de andra i "Helvetets Hus" inte gjort det? Och vem är det som avgör vem som är ond och inte är det, vad ger den personen eller personerna rätten att döma andra? Och är de verkligen så rättvisa domare då man kan köpa ingång till "Himlens Hus"?
Eller är det just det novellen kommer att handla om?

Lite funderingar bara. ^^ Annars var det en bra början :)"

Hon som skriver

15 juni 2013 15:37

Hej Molly!
Jag tänker ta dina frågor i ordning för annars blir det nog väldigt rörigt..

Hannah Hathaway.. ja angående det.. Jag tog det namnet för att jag hade lust helt enkelt, och jag tog Ryssland för att Brian skulle komma från England, och jag ville inte ha två personer från samma land.

Ryska drag.. Jag skrev det för att jag inte riktigt vet hur hon egentligen ser ut, man får fantisera själv helt enkelt!

Strippor och horor.. Jag skrev inte att de alltid kom till "Helvetets hus", det är bara att de oftast hamnar där.

Vad som ger dem rätten att döma andra.. Jaa, du får veta sen! Jag kan ju inte berätta allt, eller hur?

Köpa tillstånd går inte, för att man vet inte om att man kommer till ett hus fören man är död.
Jag förklarar allt i novellen!

Det var inte LITE funderingar får jag säga.. men det är kul att folk undrar saker! Det visar att de är intresserade!
Kram från mig! :)

 
Ingen bild

Molly igen

15 juni 2013 17:02

Men min fråga återstår, även om det inte alltid kommer till "Helvetets hus", utan oftast, varför isåfall? Är man automatiskt en "syndare" om man är prostituerad (antagligen mot sin vilja) eller strippar för pengar?

Okej, jag förstår att du inte kan förklara allt just nu ^^

Det där med en rysk Hannah Hathaway kommer nog tyvärr att fortsätta störa mig en aning, för jag har nämligen bott i Ryssland och har släkt där, och jag känner inte en enda som heter Hannah, och verkligen ingen som heter Hathaway xD Hon kunde ju komma från USA annars, om Ryssland inte är nödvändigt för storyn.
Plus att det även är lite förvirrande med "ryska drag", för det finns inget som är "ryska drag". Plus att hår och ögonfärg räcker som beskrivning, speciella drag är sällan viktiga för handlingen.
Men jag får väl leva med det :P

Hon som skriver

15 juni 2013 17:46

Svar på Fråga: Isåfall kan jag inte svara på det.

Svar på uttalande: Ja, du får leva med det. Jag vill ha det namnet, men jag får väl byta land då, om det är så viktigt. Hon får vara halv Franska/Engelska som bodde i Frankrike i hela sitt liv. Om det gör dig lycklig. Men jag börjar störa mig lite på det här nu.

 
Moa

Moa

15 juni 2013 17:16

Hahaha, Calle! :D Den var bra! c:

Men här kommer en karaktär:

Namn: Christina (kallas Chris) Smith
Ålder: 15
Dödsorsak: Dog i okänd sjukdom
Utseende: Svart hår, läskigt blåa ögon, som skär sig mot hennes lite ljusbruna hy och mörka hår. Hon är väldigt vacker fast hon har ett så läskigt utseede. Hon har ett smalt ansikte och en lång smal kropp.
Personlighet: Tystlåten, ledsen (ingen vet egentligen varför) och snäsig. Hon har sällsynta leenden som kan synnas ibland om man har tur!
Nationalitet: Okänd
Familj: En syster (lever), en mamma och en pappa (mamman är död och pappan lever).

Hoppas det hjälpte dig! ;) Väntar med spänning! :))

http://mobilfotografen.bloggplatsen.se

Hon som skriver

15 juni 2013 17:42

Taaack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som skriver - 28 september 2014 15:14

Hej!    Det var ju typ... väldigt länge sedan jag skrev någonting, och jag är ledsen för det.. men jag har i alla fall något jag vill berätta: Jag har blivit lite Potternörd igen, och tog redan på mina inloggningsuppgifter på Pottermore! Jag känn...

Av Hon som skriver - 25 april 2014 21:21

... till hogwartsnoveller! Bloggen fyller 1 år! På andra bloggar brukar man skriva nått långt, töntigt inlägg och tacka för året... men jag tänker fira med att lägga ut en novell istället! Jippi! Den kommer ut EXAKT 22.00 idag! Grattis till hogwartsn...

Av Hon som skriver - 14 april 2014 08:53

Esther hämtade sig en stund och var tyst med ett plågat uttryck i ansiktet. Sedan öppnade hon munnen igen, tvekade en sekund, och fortsatte sedan: ”Hon var det långt innan jag ens var född. Hon har nog varit det sen hon flyttade hemifrån, tro...

Av Hon som skriver - 14 april 2014 07:48

Min blogg är ju inte särskillt känd eller så, nu när det nästan har gått ett helt år. Och jag tror att jag har kommit på vad det beror på.    Jag menar.. I början så skrev jag om Harry Potter, och då hade jag väl en handfull följare, men sen när ...

Av Hon som skriver - 13 april 2014 08:26

Jag suger verkligen på att blogga. Jag håller på ett tag, sen börjar skolan och så kan jag inte fortsätta, för att jag blir för jäkla trött. Vad sur jag blir på mig själv.    Igår tog jag fram det senaste kapitlet av novellen i Word och läste ige...

Tjenna!


Hej där! Glad att du kom! Här kommer jag skriva korta noveller!

Fråga saker! Jag svarar!

11 besvarade frågor

RÖSTA! >:D

Jag tycker att den pågående novellen är
 sådär.
 okej.
 halvbra.
 bra.
 jättebra.

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok!

Länkar

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards